یدک فروش
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

نکات کلیدی مراقبت از سرسیلندر

دسته بندی :مقالات ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ یدک فروش 1116
نکات کلیدی مراقبت از سرسیلندر

نکات کلیدی مراقبت از سرسیلندر : همه ما می‌دانیم که موتور خودرو از جمله اصلی ترین قطعاتی است که در یک خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد و از دو بخش مهم با عنوان های سر سیلندر و بلوک سیلندر تشکیل شده است. در هر کدام از این قسمت ها قطعات کوچکتری وجود داشته است که در واقع یک وظیفه را برعهده دارند و سبب می شوند که در کنار یکدیگر موتور بتواند کار خود را انجام بدهد؛ اگر در هر کدام از این قسمت ها ایرادی وجود داشته باشد مخصوصاً در قسمت سرسیلندر موجب می‌شود که در کارکرد موتور اختلالاتی رخ بدهد و به درستی کار نکند که در ادامه به صورت خلاصه به این مشکلات اشاره شده است تا شما بتوانید اطلاعات دقیق‌تری در این خصوص داشته باشید.

مجموعه سرسیلندر را به عنوان فعال ترین بخش یک خودرو می شناسند که یک قطعه فلزی بوده که در بخش فوق موتورهای احتراق را پوشانده و بر روی سطح بلوک سیلندر قرار می گیرد که علاوه بر آب بندی نمودن محفظه احتراق و عملیاتی مثل باز و بسته کردن مسیر سوخت بین تایم و میل لنگ موتور هماهنگی را ایجاد می کند.

نکات کلیدی مراقبت از سرسیلندر

سوپاپ و میل سوپاپ از جمله قطعات دیگر این مجموعه به شمار می‌روند که هر کدام از آنها به صورت جداگانه اجزا متفاوتی نیز دارند و در محل خودشان به واسطه واشر سرسیلندر آب بندی می شوند.
یکی از مواردی که می‌تواند موجب خرابی سرسیلندر اتومبیل به شمار بیاید آب بندی غلط و رعایت نکردن مقدار گشتاور پیچ های اتصال می باشد.
آلیاژی که برای سر سیلندر هر ماشینی استفاده می شود با توجه به نوع موتور مختلف است اما در خودروهای سواری که امروزه ساخته می شوند معمولاً جنس آنها آلومینیوم می باشد.

چرا سرسیلندر خودرو خراب می شود؟

سرسیلندر به خاطر اینکه کارهای زیادی انجام می دهد و در واقع ساختاری حساس دارند ممکن است دچار بروز نواقصی شود که خرابی آن را به دنبال خواهد داشت مهمترین و اصلی ترین ترین موردی که منجر به خرابی سرسیلندر می‌شود سوختن واشر آن می‌باشد البته مشکلات دیگری مانند مونتاژ نامناسب و ریخته گری از دیگر مواردی است که می توان از آن ها یاد کرد.

هیچ گاه به خودی خود واشر سرسیلندر سوخته نمی شود مگر اینکه یک ایراد کیفی رخ بدهند. می توان دلیل سوختن این قطعه را ایجاد حرارت زیادتر از حد طبیعی به واسطه موتور دانست. از تمام مشکلاتی که در مجموعه خودرو مخصوصاً در سرسیلندر ایجاد می‌شود همگی از یک منشاء مرتبط آغاز شده و خرابی‌های زیادتری را به وجود می‌آورد.

وقتی که واشر سرسیلندر سوخته میشود خودرو شما مثل یک بمب ساعتی خواهد بود که خراب شدن قطعات مکانیکی موتور را به دنبال دارد. در زمان سوخته شدن این قطعه نشتی روغن و مایع خنک کننده آغاز شده و هر دو یا این مایعات به قسمت هایی وارد می شوند که در واقع مکان آنها نیست و آسیب را در دیگر نقاط به دنبال خواهند داشت.

مایع خنک کننده به محفظه های احتراق وارد می‌شود و ترکیب آن با روغن موتور داخل صورت می گیرد و در واقع اصل و ماهیت آن حذف می‌شود و حتی می‌تواند عمل یاتاقان زدن موتور را به همراه بیاورد.

زمانی که واشر سرسیلندر شروع به سوختن می کند یک دود سفید و غلیظ را از اگزوز می‌بینیم که در واقع به دلیل ترکیب ضد یخ و روغن موتور است و اگر ایراد را برطرف نکنید آب به محفظه وارد می‌شود و می‌تواند به پیستون یک شوک حرارتی را وارد کند و در محل خود قطعه شاتون را گیرپاژ نماید.
پس اگر شما دود غلیظ را از اگزوز مشاهده نمودید سریعاً باید توقف کنید و برای تعمیر اقدام نمایید. در نهایت بهتر است بدانید ارتعاشات شدید یا نقص های ریخته گری در موتور می تواند خرابی سرسیلندر و ترک خوردگی را به همراه داشته باشد.

نکته) واشر سر سیلندر یکبار مصرف بوده و اگر شما سرسیلندر را باز کرده باشید دیگر نمیتوان از واشر قدیمی استفاده کرد و حتما باید واشر جدید جایگزین گردد.

یدک فروش وب سایت مرجع لوازم یدکی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0