یدک فروش
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

آموزش مراقبت از دیفرانسیل خودرو

دسته بندی :مقالات ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ یدک فروش 989
دیفرانسیل خودرو

آموزش مراقبت از دیفرانسیل خودرو : یکی از کارهایی که توجه کمتری در ماشینهای مسافری و در کامیون های سبک به آن می شود تعویض روغن دیفرانسیل می باشد. همیشه این سوال مطرح است که یک راننده پس از طی کردن چند کیلومتر برای تعویض روغن موتور خود اقدام می کند و آیا به دیفرانسیل نیز توجه می کند؟

با توجه به اینکه دیفرانسیل در زیر ماشین و در عقب قرار دارد نمی تواند هیچ کدام از نیروی جلوی موتور را بگیرد. در صورتی که دیفرانسیل روغن کاری نگردد شما نمی توانید مسافت‌های طولانی را با آن طی کنید. این روغن هر ۵۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر یکبار نیاز به تعویض داشته است که حتماً باید برای تعویض آن اقدام نمود.

در تمامی ماشین ها دیفرانسیل به عنوان یک جز به شمار می رود و طراحی آن به نوعی است که زمانی که ماشین در حال دور زدن است تفاوت فاصله چرخ های داخلی در بیرونی را جبران نماید.

آموزش مراقبت از دیفرانسیل خودرو در یدک فروش

قدیمی ترین نمونه دیفرانسیل نوع باز می باشد و طراحی تنومند و ساده آن موجب شده تا در موارد زیادی استفاده گردد. درگیری بین چرخ دنده ها با گیربکس انجام می شود و به واسطه مجموعه دوم دنده ها نیرو را به هر دو محور انتقال می داده می شود. تنها ضعفی که وجود دارد؟ وقتی که لغزش اتفاق می افتد نیرو با کوچک ترین فشار به سوی چرخ ها هدایت می گردد.

دیفرانسیل خودرو

در نوع دیفرانسیل باز برای این که این مشکل برطرف شود یک لغزش محدود و سیستم کلاچ به دیفرانسیل اتصال داده میشود.در صورتی که چرخ دچار لغزش شود کارکرد مکانیزم موجب می‌شود که محورهای دو سمت چپ و راست به یکدیگر قفل شود.

جدیدترین و بهترین نوع دیفرانسیل تقسیم کننده گشتاور می باشد. در این نمونه در یک ماشین سنسورهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد که مشخص می کند کدام نوع چرخ باید بیشترین نیرو را بگیرد و یا در آن جا برای هدایت از کنترل های الکترونیکی و کلاچ استفاده می گردد. این روغن نیز به اندازه تعویض روغن موتور نیاز ضروری است که تعویض شود.

در هنگام تماس فلز با فلز سبب می شود که سطح با کاهش روبرو شود و به دلیل اصطکاک گرما تولید می گردد که مجبورا موجب ضعیف شدن دنده ها شده و در نهایت خرابی را به بار می آرود. در کامیون های سبک تقریبا برای بررسی روغن دیفرانسیل و تعویض آن امری آسان پیش رو خواهید داشت.

به صورت کلی شما چندین مرحله را پیش رو خواهید داشت:

  • اماده سازی منطقه
  • همه چیز را تمیز کنید و آن را مهر و موم نمایید
  • تا قسمت لبه پر کنید

برای اینکه دیفرانسیل را پر کنید باید از روغنی استفاده نمایید که بالاترین کیفیت را داشته است. در صورتی که نمیتوانید از بطری به تنهایی استفاده نمایید باید از پمپ و لوله برای پر نمودن دیفرانسیل با روغن جدید استفاده نمایید. در کتابچه راهنمای مالک می توانید وزن و ظرفیت را مشاهده نمایید. عموما به این صورت است که دیفرانسیل به میزان سه کوارتز نگه میدارد.

حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنید چون در تعدادی از دیفرانسیل های لغزش محدود به یک افزودنی اصلاح کننده اصطکاک ثانویه نیاز بوده است. اگر اجازه هست به شکل مستقیم از بطری پر نمایید ولی در صورتی که فضا تنگ بوده به سادگی با یک شلنگ و پمپ می توانید این کار را انجام بدهید. بخش پایین سوراخ حداکثر خط پر می باشد به همین جهت وقتی که روغن به بیرون می ریزد کار شما به اتمام رسیده است. درپوش را نصب کرده و تا ده ها هزار مایل هیچ مشکلی برایتان به وجود نمی آید.

یدک فروش وب سایت مرجع لوازم یدکی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0