یدک فروش
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

نحوه کارکرد دیسک ترمز

دسته بندی :مقالات ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ یدک فروش 581
دیسک ترمز تیبا , ساینا , کوئیک , ریو

نحوه کارکرد دیسک ترمز : دیسک ترمز به عنوان یکی از قطعات مهم در خودرو به شمار می رود که یک صفحه فلزی بوده که قطر و پهنای مشخصی داشته است.
دیسک ترمز یک صفحه صاف و صیقلی دارد که محل قرارگیری آن بر روی توپی چرخ های جلو و عقب می باشد و می توانیم بگوییم اصلی ترین قطعه کلیدی در سیستم ترمز محسوب می شود در واقع نقش دیسک ترمز در سیستم ایمنی یک خودرو بسیار مهم بوده است که به راحتی نمی توان از آن گذشت.
وظیفه کنترل نمودن سرعت و توقف یکباره و ترمز گرفتن خودرو برعهده دیسک ترمز و لنت میباشد و سیستم ترمز را به چهار چرخ خودرو اتصال می دهند و در زمانی که پدال فشرده شود به شکل همزمان این فرمان به ترمزهای چهار چرخ داده میشود.

محل نصب دیسک ترمز بر روی مجموعه پوسته کمک فنر و توپی چرخ ها بوده که درقسمت های مختلف خودرو قرار داده می شود. در دو سمت دیسک‌ها لنت‌های ترمز قرار می‌گیرد و پس از این که فرمان ترمز را دریافت کردند در دو سمت به وسیله فشار دیسک را نگه می دارد و موجب می شود که خودرو متوقف شود.

انواع دیسک ترمز

دیسک ترمز شامل انواع مختلفی میباشد که می توانیم به دیسک ترمز شیار دار و دیسک ترمز سرامیکی اشاره نماییم.
دقت داشته باشید که یک نوع دیگر دیسک ترمز را با عنوان ترمز حفره دار (سوراخ دار) می شناسند که یک نوع دیگری از این محصول به شمار می رود که البته از نظر ساختاری با نمونه اولیه تفاوت قابل قبولی ندارد و در واقع تنها تفاوت حفره های که بر روی سطح و جداره وجود دارد و این مورد برای خنک کردن دیسک استفاده می شود.

دیسک ترمز تیبا , ساینا , کوئیک , ریو

در زمان هایی که ترمز ناگهانی گرفته می شود البته برای کنترل کردن اتومبیل در سراشیبی ها کمک بسیار زیادی خواهد داشت. طراح و سازنده این مدل برای اینکه به واسطه لنزها از حرارت که ایجاد می‌شود جلوگیری کند این مدل را طراحی کرده است.
البته جالب است بدانید به واسطه این حفره ها مواد زائدی که بر اثر کارکرد لنت و دیسک به وجود می‌آیند نیز به سمت بیرون هدایت می‌شوند و دیگر آلودگی چرخها را ما نخواهیم داشت.

دیسک ترمز شیاردار

دیسک ترمز شیاردار نیز از انواع مختلفی است که به عرصه تکنولوژی جدید وارد شده است و با وجود این دیسک حس اسپرت شدن به راننده القا شده و در زمان ترمز کردن عکس العمل بهتر و سریعتری را خواهد داشت و به اصطلاح معروف با یک نیش ترمز می توان سریعتر ترمز کرد.

دیسک ترمز سرامیکی

دیسک ترمز سرامیکی هم فناوری کاملا پیشرفته و جدید می باشد که البته با نمونه های قبلی از نظر ظاهری تفاوتی ندارد و اما موادی که در آن به کار می رود تفاوت اصلی آن را با دیگر دیسک ها حاصل می کند.

سرامیک کربن از اصلی ترین عنصر هایی می باشد که در ساخته این دیسک ترمز به کار می رود. همان طور که گفته می‌شود شما می‌توانید بهترین لنت ترمز سرامیکی را از شرکت های معتبر همچون یدک فروش تهیه نمایید.

می توانیم بگوییم در بین تمامی قطعاتی که در خودرو به کار می روند دیسک‌ترمز از دیگر لوازم و قطعات بیشتر در معرض فشارهای مکانیکی و بارهای حرارتی قرار می‌گیرد و باید برای تعویض به موقع آن اقدام کرد. موارد زیادی می توانند موجب سایش و فرسودگی دیسک ترمز شوند که می توان به دست اندازهای جاده، لغزندگی جاده و آلودگی و غیره اشاره کرد.

با توجه به اینکه دیسک ترمز مستعد فرسودگی و خرابی است باید به خاطر بسپارید حتی اگر ترمز ها عملکرد صحیحی دارند اما قطعات مرتبط با آن را به دقت در زمان‌های مشخص بررسی کرده و اگر نقص و ایرادی در آن وجود دارد به منظور حفاظت از سیستم ترمز تعویض نمایید.

یدک فروش وب سایت مرجع لوازم یدکی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0