یدک فروش
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

نحوه کم کردن صدا های مزاحم در سیستم تعلیق خودرو

دسته بندی :مقالات ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ یدک فروش 748
نحوه کم کردن صدا های مزاحم در سیستم تعلیق خودرو

نحوه کم کردن صدا های مزاحم در سیستم تعلیق خودرو : به دقت این مطلب را مطالعه کنید و قطعا می‌توانید از دلایلی آگاه شوید که موجب می‌شود صداهای زیادی در خودرو به وجود بیاید. به هر حال برای اینکه یه گردش عالی را در جنگل برای آخر هفته خود تدارک ببینید و لحظات خوشی را سپری کنید نیاز است تا از جاده های بی عبور کنید که دست انداز های زیادی دارد و البته موجب ایجاد سر و صدا در خودروی شما خواهد شد

ممکن است در سیستم تعلیق شما چیزی شل شده باشد

با وجود اینکه این مورد بسیار کمتر رخ می‌دهد اما می‌تواند در زمان رانندگی قطعه‌ای از ماشین شما جدا شود و برای اینکه شما احتیاط را انجام بدهید باید صداهای شاسی و سیستم تعلیق را به دقت بررسی نمایید

 

نحوه کم کردن صدا های مزاحم در سیستم تعلیق خودرو

متاسفانه برای افرادی که مسافت های طولانی را با خود را طی می کند پیدا کردن علت سر و صدا تقریباً کار آسانی نمی باشد دینامیک خودرو، پیچیدگی سیستم های تعلیق و نوع انعکاس صدا در درون شاسی خودرو می‌تواند پیدا کردن محل دقیق صدا را دشوارتر نماید

بررسی نمایید که آیا محل منبع صدا به صورت شناخته شده است یا نه؟

اولین کاری که می کنید باید در بولتنهای آنلاین خدمات فنی که با صدا مرتبط است جستجوهای لازم را انجام بدهید. این بولتنها به واسطه خودروسازان نوشته می شوند و معمولا برای تعمیرخودروی شما گزینه های را شامل می شوند که می توان به سیستم تعلیق و طراحی مجدد قطعات اشاره نمود. چند نمونه سایت نیز موجود است که میتوانند با توجه به مدل خودرو و شماره شناسایی بولتنهای خدمات فنی برجسته را بدست بیاورید. علاوه بر آن شما میتوانید با نمایندگی نیز تماس بگیرید. یکی از مشکلات شایعی که خدمات فنی به آن می پردازند تق تق کردن سیستم تعلیق است. برخی به شکل رایگان برای برطرف کردن مشکل میپردازند ولی عده ی دیگر می گوینده که این خصوصیت ها جزی از سر و صداهای خودرو است و باید نرمال محسوب گردد.

چه موقع باید دست به کار شویم؟

در صورتی که مشکل پابرجاست باید دست به کار شویم و برای برطرف کردن مشکل اقدام کنیم. کاپوت را باز کنید و از دوست تان بخواهید که به گلگیر یا سپر فشار بیاورید و اینکار را چندباری تکرار کنید تا سیستم تعلیق مثل زمان رانندگی واقعی عمل نمایید. وقتی اینکار را انجام میدهید به دقت گوش نمایید و یا نور مناسبی شمعهای بالایی، ضربه گیرها و اتصال های بازوی کنترل را به دقت بررسی نمایید. در صورتی که صدای عجیب می شونید ولی منبع آن را نمی توانید بیابید باید پیچ گوشتی بلند را بر روی دیگر قسمت ها امتحان نمایید.

 

همواره افراد فکر می کنند که صداهای موجود از سیستم تعلیق است اما میتواند به موارد دیگری چون اگزوز ، سرپیچ ، لوله اگزوز یا مبدل کاتالیزور باشد. در صورتی که همه چیز صحیح باشد ولی آویزها شل یا شکسته باشند این احتمال وجود دارد که به میل لنگ یا بدنه برخورد نمایید و سر و صدا ایجاد نماید. هنگامی که اگزور شما خنک می باشد و میتوان آن را لمس کرد سیستم را از یک سمت به حرکت در بیاورید تا ببنید که آیا هنوز صدا ایجاد می شود یا خیر؟

اگر یک دسته موتور خراب شده باشد نیز میتواند صدای زیادی را به وجود بیاورد. دسته های موتور بعد از آغشته شده زیاد به روغن موتور داغ به صورت لایه لایه در بیایند. این احتما نیز وجود دارد که به شکل مداوم میزان پیچ های شل شده وجود داشته باشد. زمانی که دریچه کنترل بخار را باز یا بسته کنید این مشکل را بیشتر متوجه می شوید ولی با افتادن به دست اندازه نمیتوان آن را تشخیص داد.

یدک فروش وب سایت مرجع لوازم یدکی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0