یدک فروش
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

نحوه تشخیص قطعات و لوازم یدکی اصل از تقلبی

دسته بندی :مقالات ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ یدک فروش 707
نحوه تشخیص قطعات و لوازم یدکی اصل از تقلبی

تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی : امروزه در بازار لوازم یدکی زیادی وجود دارد که معمولاً کیفیت های مختلفی را داشته‌اند و این موضوع سبب شده است تا خریداران در زمان خرید دچار سردرگمی بشود. در واقع استفاده کردن از لوازم یدکی که اصل باشند دارای اهمیت بسیار زیادی است و مزیت هایی را برای خریداران به همراه داشته است و به همین دلیل معمولاً ویژگی‌های در خصوص لوازم یدکی اصلی وجود دارد که می‌توان به واسطه آنها لوازم یدکی اصلی از تقلبی را شناسایی نمود.

بسیاری از افرادی که میخواهند به بازار مراجعه کنند و لوازم یدکی بخرند می‌خواهند ویژگیهای لوازم یدکی اصلی را بشناسند تا در زمان خرید به راحتی تشخیص را انجام بدهند.

نحوه تشخیص قطعات و لوازم یدکی اصل از تقلبی
قبل از هر چیزی که ما باید اهمیت استفاده از لوازم یدکی اصلی را بدانیم که می توان به مواردی زیر اشاره نمود:

  • افزایش عمر مفید خودرو
  • کاهش هزینه های نگهداری خودرو
  • افزایش بازده خودرو

روشهای تشخیص لوازم یدکی اصلی از تقلبی را بشناسیم

روش های متفاوتی وجود دارند که شما به واسطه آنها می توانید لوازم یدکی اصلی از تقلبی را بشناسید و البته باید بدانید که اگر شما لوازم یدکی تقلبی را خریداری کنید قطعاً پس از مدت زمان کوتاهی خراب می‌شود و دوباره مجبورید وسیله این نوع را خریداری کنید. پس در زمان خرید لوازم یدکی حتماً به اصل بودن و معتبر بودن سازنده آن دقت کنید.

یک) به بسته بندی قطعات و لوازم یدکی توجه کنید:

اولین چیزی که می توانند به شما در شناسایی اصل بودن لوازم یدکی کمک کند شیوه بسته بندی قطعات و لوازم یدکی می باشد.
اگر شما به این مورد توجه ویژه داشته باشید در واقع بخشی زیادی از راه را طی کرده اید و شناسایی اصلی و فیک بودن قطعات را می توانید به خوبی انجام بدهید.
معمولاً قطعات یدکی که اصل باشند در بسته‌بندی‌های مناسبی به بازار عرضه می شوند و بر روی جعبه ی آنها اطلاعات دقیقی در خصوص قطعه خودرو و همچنین اطلاعات در مورد شرکت سازنده درج شده است.

اما اگر می خواهید که مطمئن شوید کیفیت قطعه خریداری می‌کنیم تضمین شده است هیچ وقت جعبه هایی را که پلمپ آنها باز شده را انتخاب نکنید چون اینگونه دیگر شما نمی توانید از روی ظاهر اصلی یا فیک بودن یک قطعه را تشخیص بدهید و تشخیص از روی ظاهر قطعه نیازمند اطلاعات تخصصی می باشد ولی شما می توانید به بسته‌بندی ظاهری دقت کنید و سپس به سراغ موارد دیگر برای شناسایی اصل بودن یا فیک بودن قطعه بروید.

دو) توجه به علامت استاندارد

یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما کمک کند وجود علامت استاندارد است. در واقع لوازم یدکی بی کیفیت معمولی نشان استانداردی ندارند و می توانید شما با مشاهده استاندارد در واقع با اطمینان بیشتری نسبت به خرید قطعه اقدام کنید. اما یک نکته مهم را دقت داشته باشید که عدم وجود این نشانه دلیل قطعی بر بی اعتبار بودن قطعات خودرو و بر بی کیفیت بودن آن می باشد ولی وجود علامت استاندارد نیز نمی‌تواند صددرصد نشانگر بالا بودن کیفیت لوازم یدکی باشد چرا که برخی از شرکتهای سازنده به طریقه های متفاوتی این نشان را برای خودشان کسب کرده اند.

سه) از افراد ماهر و کاربلد برای خرید لوازم یدکی کمک بگیرید

حتی بعضی از شرایط که شما تمامی موارد گفته شده را در نظر بگیرید باز هم نمی توانید قطعات نامرغوب را از قطعات اصلی تشخیص بدهید و چون که شرکت های مختلفی که اقدام به تولید قطعات خودرو می کنند این راهکارها را می‌دانند و آنها را رعایت می‌کنند تا بتوانند فروش‌قطعات بیشتری را برای خودشان داشته باشند و شما میتوانید از افرادی که در این راستا آگاه تر و متخصص تر می باشند، استفاده کنید و قطعات بی کیفیت را از قطعات اصلی تشخیص بدهید.

در واقع لوازم یدکی بی کیفیت معمولاً از لحاظ آلیاژ استفاده شده در پروسه ساخت آنها تفاوت‌های به لوازم یدکی اصلی دارند که یک فرد ماهر و متخصص با توجه به دانش تخصصی که در حوزه خودرو دارد و تجربه‌ای که در سالهای مختلف کسب کرده است می تواند این تشخیص را انجام بدهد.

چهار) خرید قطعات لوازم یدکی از فروشگاههای معتبر

ساده ترین راهکاری که شما می توانید به واسطه آن خرید مطمئنی را انجام بدهید خرید از فروشگاههای معتبری همانند یدک فروش است.

پنج) قطعات ارزان قیمت را انتخاب نکنید

معمولا قطعاتی که تقلبی هستند دارای قیمت پایین تری می باشند و موجب می شوند که خریداران بیشتری به سراغ استفاده و خریداری کردن آنها برود. لوازم یدکی اصلی عموماً دارای هولوگرام لیزری و گارانتی هستند.

در پایان بهتر است بدانید که شما می توانید از تجربه مالکان خودرو برای تشخیص لوازم یدکی اصلی از فیک استفاده کنید و همچنین می توانید برای اطمینان یافتن از کیفیت قطعات به سراغ شناسایی برندهای معتبر قطعات خودرو بروید.

یدک فروش وب سایت مرجع لوازم یدکی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0